Daisypath Anniversary tickers

onsdag 25. februar 2009

Renathe er potetisk


I min hemmelige sparegris
har jeg på forunderlig vis
klart å spare masse penger,
som vi en dag sikkert trenger.
Om den dagen kommer nå
kan jeg stolt til privatbanken gå
og hente ut i massevis
gryn fra min hemmelige sparegris!

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Dette betyr ikke at jeg er er spesielt rik altså... Dette er ikke lagt ut for å skryte av min formue. ;) Jeg har bare vært veldig flink til å spare småpenger i en liten boks. Har vel kanskje 100 kr. Men alle monner drar, sa musa! ;)
Diktet er forøvrig inspirert av André Bjerke. Leste mye i en barnediktbok han hadde skrevet, da jeg var liten. Med nyyydelige tegninger til, som inspirerte til masse fantasi. Nå har jeg begynt å samle sammen "voksendikt" av overnevnte. De er flittig brukt i Nemi, og jeg synes de er så vakre.

Ingen kommentarer: