Daisypath Anniversary tickers

søndag 15. februar 2009

Begivenhetsrik dag!


I dag så jeg rotta, eller Rattus Norvegicus som den faktisk heter! Jeg var på tur ut for å ta meg en røyk, da jeg så den gjennom vinduet i trappegangen. En liten, ganske søt rotte faktisk. Jeg hadde sett for meg en stor, feit, pjuskete kloakk-sak... Rattus satt midt på plenen og spiste snø. Men den hørte nok at jeg kom, for den stoppet opp og lyttet med ørene på stilk. Jeg sto helt stille, lirket mobilen opp av lomma, ringte Eirik og hvisket at han måtte komme ned. Da han var halvveis nede i trappa skjønte Rattus hva som var på ferde, så den pilte inn i bolet sitt; UNDER YTTERTRAPPA VÅR!!! Akkurat det er ikke like søtt...

Men det stopper ikke her. Vi gikk begge ut for å se, og SMEKK, der gikk ytterdøra igjen. (For de som ikke vet det så har vi altså smekklås på ytterdøra...) Vi forsøkte først å ringe en venn av oss som er låsesmed, men da han ikke tok telefonen andre gang vi ringte, så vi ingen annen utvei enn å knuse glasset i døra. Vi fikk låne en hammer av en lattermild nabo, som nok hadde hørt alt. Heldigvis skal vi i nær fremtid bytte ut ytterdøra, bl.a. fordi det ene av glassene var knust fra før. Men nå håper jeg ikke det skjer mer i dag, for jeg føler at det har vært mer enn nok action.

1 kommentar:

Camilla Simone sa...

Det var som bare svarten, godt dokker skulle bytte uansett. Apropos rotta, ordbekreftelsen denne gang er

ratis

Håpe du likte innlegget til dæ.