Daisypath Anniversary tickers

fredag 13. mars 2009

Stille som en mus

Nå har jeg ikke skrevet på bloggen på nesten en hel uke! Jeg har hatt studieuke, og da skulle man vel tro at jeg hadde masse tid til slike sysler. Uken har til og med vært tilbrakt med å stirre på pc-skjermen mer eller mindre 24/7! Men blogging har det ikke vært mye tid til, nei. Jeg har slitt med en norskoppgave, et arbeidskrav på maks fem sider. Er det mulig??? Først etter veiledning med norsklæreren klarte jeg å få fart på sakene. I går satt jeg fra kl 12.00 til 24.00, og skrev så tastene skvatt. Oppgaven skal leveres på nett, innen kl 23.55 i kveld. Heldigvis har jeg bare litt småpusk igjen; innholdsfortegnelse og litteraturliste. Om jeg får tid skal jeg også oversette (!) hele oppgaven til nynorsk. Men bare om jeg får tid. ;)

I ettermiddag kommer to av småsøskenene mine til byen. Jeg skal hente dem på hurtigbåten kl 16. Det er første gang de er på besøk etter at vi kjøpte leiligheten, så jeg er veldig spent på hva de syns. Selv om gjesterommet ikke er helt klart til å ta i mot overnattingsgjester, tror jeg de kommer til å synes det er mer behagelig enn å besøke oss på knappe 30 kvm. Uheldigvis har Eirik varetelling på jobben, noe som vil si at vi mest sannsynlig ikke kommer til å se særlig mye til han i helgen. Men, men... C'est la vie! Vi får prøve å kose oss så godt vi kan, uten han.

Fra mandag skal jeg være 14 dager i grunnskolepraksis. Må innrømme at jeg går inn i dette med blandede følelser... På den ene siden lurer jeg veldig på hva i all verden jeg skal gjøre i skolen, jeg som skal jobbe i barnehage. På den andre siden blir det veldig spennende å se hvordan skolen fungerer i dag. Det er tross alt noen år siden jeg gikk på barneskolen. Jeg håper bare vi får et godt innblikk i hvordan de driver grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring. Det skal vi nemlig skrive en oppgave om...

Det mest spennende som har skjedd denne uken var at den store palmen min, my pride and joy, viste teng til at den holdt på å avgå med døden. Dette skjedde etter at jeg, i et forsøk på å være veldig snill, ga den ny jord. Jeg viste vel ikke at store planter ikke skal ha ny jord, bare påfyll! Heldigvis klarte jeg å berge de tre palmetoppene. Nå står de i vann, slik at de forhåpentligvis vil gro røtter.

Dette var uken som har gått, kort oppsummert. Nå gjenstår det bare å ønske alle sammen en riktig god helg!

Ingen kommentarer: