Daisypath Anniversary tickers

fredag 6. mars 2009

En fantastisk opplevelse for barn (og/eller voksne!)


På tur hjem fra skolen i dag gikk jeg innom Ark, for å kikke litt på hva de har å tilby på Mammutsalget. Gjett om jeg er glad for at jeg gjorde det!

Etter å, ganske kjapt, ha konkludert med at det var ingen "voksenbøker" som interesserte meg, gikk jeg over i barneavdelingen. Sto og siklet litt på "Totto vil vinne", en fantastisk bok for barn i alderen 2-3 år. Så skled plutselig øynene mine over en veldig kjent tekst; "Morgenkåpedyrets...". MORGENKÅPEDYRET!!! :D Jeg kastet meg på telefonen til min kjære mamma for å viderebringe den fantastiske nyheten.

Forhistorien er som følger; For ca 15 år siden fikk mamma kopi av en lydbok av sin søster, min tante. Lydboken handlet om Morgenkåpetdyrets lille, store verden, og min lillebror og jeg elsket historien! Men plutselig en dag var den vekk! Siden den gang har hun lett høyt og lavt for å finne og kjøpe boken, men til ingen nytte. TIL I DAG! :D

"Morgenkåpedyret bor i en himmelseng ved en blomstereng og en vakker bukt mot havet. Der bor også de tre gode vennen hans; Lodar, Beisan og Toto-deidei, som alle er ganske forskjellige.
Morgenkåpedyret liker å sove til langt på dag. Lodar har mange bøker og vil gjerne være den klokeste i verden. Beisan vil helst holde orden på alt og alle, mens Toto-deidei er en glad og vimsete liten krabat som bor i et rotete bilvrak.
Så en dag dukker Piggdyret opp. Han er ganske skummel og sinna og vil egentlig ikke være venner med noen. Det blir spennende, men også veldig morsomt når flere enn de fire vennen slår seg ned ved bukten med den hvite stranden og blomsterengen. For det er ikke bare Piggdyret som kommer inn i livene deres. En dag kommer nemlig hunndyret Luna på besøk, og hun forandrer på mye. Også de som allerede bor der."

Om du skal gjøre én fornuftig ting i helgen, så spring til Ark og invester 79 kroner i en fantastisk opplevelse for dine barn (og deg selv)!

4 kommentarer:

Havfrua sa...

Vi fikk en kopi av lydboka hos tante, den er forsvunnet og det er umulig å finne denne lydboka. Hurra for at du fant boka, gleder meg til å lese den:-)

Renathe sa...

Æ har rætta opp i faktafeilan. ;) Du får den ikkje før æ e færdi! ;P

Kristina sa...

har vært på mammutsalg og kjøpt boka:)
måtte jo ha den da æ så at den va skreve av samme mann som har skreve morgentåkedalen:)

Renathe sa...

Ååå! Har du læst Morgentåkedalen??? Så d når æ søkte på førfattern på nætt. Den verka jo så bra! Heldivis e d muli å få tak i den på nætt. ;)