Daisypath Anniversary tickers

fredag 23. mai 2008

STÅ PÅ KRAVA!

Fra og med i morgen blir 17 av barnehagene i Tromsø rammet av streik, i tillegg til de kommunalt ansatte enhetslederene. Det kom ikke en dag for tidlig! Endelig virker det som om NOEN har skjønt det. Jeg sier noen, fordi på det minste er det én person og på det meste er det ni personer pr. barnehage som blir tatt ut i streik... Hvor voldsomme ringvirkninger det får når barnehagen mangler én ansatt kan vel diskuteres, men det er i det minste en begynnelse! Vi kan ikke bare godta at regjeringen sitter på sine høye hester og kaster brødsmuler med muggel på til oss, som har ansvaret for å gi barna en god start på livslang læring! Samtidig som at de klager å bærer seg over hvor dårlig skolebarna gjør det på diverse tester i forhold til andre land. Wake up and smell the bæsj on your own leg!
Nå tror jeg at jeg skal slutte, før jeg blir altfor oppkavet. Jeg vil bare ønske de det anngår i Eidhaugen, Håpet, Kattfjord, Kvaløysletta, Lunheim, Olsgård, Reinen, Sjømannsbyen, Skarven, Skittenelv, Skjelnan, Sorgenfri, Storvollen, Stimmelen, Tromsdalen, Tromstun og Workinnmarka kommunale barnehager + enhetslederene LYKKE TIL! Som overskriften sier: STÅ PÅ KRAVA!

Ingen kommentarer: