Daisypath Anniversary tickers

onsdag 23. april 2008

The artist in me


Den første tegningen lagde jeg i dag, mens jeg så på tv. Det begynte som en øvelse på å tegne øyne, og så bare fortsatte jeg. Brukte 2B, 4B og 6B gråblyanter. Øvde litt på skygge/soting. Den er ikke spesielt realistisk, men jeg likte den uansett. Ble spesielt fornøyd med øyenbrynene (de er jo kjempe enkle!) og symetrien.
Den andre tegningen lagde jeg i 2006. Den tegnet jeg etter et bilde. Jeg ser selv at det er noe som ikke helt stemmer, rundt panne og neserygg området, men jeg er superfornøyd! Det er første gang jeg har klart å tegne en person på en slik måte at det er mulig å se hvem det er. Denne tegningen er laget med vanlig gråblyant.

2 kommentarer:

Havfrua sa...

Det var ikke vanskelig å se at det er Eirik. Kor flink du e.

Benedikte sa...

Du kan jo ta deg sommerjobb på Karl Johan! :)