Daisypath Anniversary tickers

onsdag 9. september 2009

Høydepunkter fra de siste tre ukene

Søndag for to uker siden kom jeg meg endelig på blåbærtur. Det var nydelig vær, sol fra skyfrihimmel og deilig temperatur. I år prøvde vi lykken i Tromsdalen, og det angrer jeg ikke på! Bærene var store, og det var mange av dem. Mens jeg plukket i vei noen meter opp fra lysløypa, gikk Eirik en tur videre opp i fjellskråningen. Han er ikke den største bærplukkefantasten, men han kom ned med et lite bidrag. Det ble ikke mer enn to liter, eller 996 gram, men det ble tre passelige bokser med syltetøy.

I forrige uke var vi i bakemodus. Eirik bakte både brød, kanelsnurrer og foccacia. Da jeg oppdaget at det hadde kommet norske epler i butikken, måtte jeg også hive meg rundt å bake litt. Mammas eplekake er nydelig, men dessverre ble ikke kaken min noen suksess. Den sank fullstendig sammen og var helt rå inni. Gjett om jeg ble skuffet (og sint...)! Men jeg ga ikke opp, og bestemte meg for at hvis jeg ikke klarer å bake kake, så får jeg bake noe jeg vet at jeg kan. Dermed ble det eplekakemuffins. Og de ble nydelige! Dessverre har jeg ikke bilde av dem. De forsvant før jeg rakk å ta bilde. ;)

Mandag var en merkelig dag. Etter jobb tok jeg noen kopper kaffe i sola sammen med Lise. Vanligvis er jeg ganske ubrukelig på ettermiddagen, men jeg hadde så mye energi og tiltakslyst at jeg tok en grundig opprydning av badet. ALT ble tømt ut av skuffer, hyller og skap. Etter å ha gått gjennom alt hadde jeg en stappfull pose med skrot som skulle kastes, og jeg fant en del fine ting som jeg hadde glemt at jeg hadde. Det føles så utrolig godt å ha fått ryddet, det ser mye penere ut, og Eirik har fått litt ekstra plass til sine ting. Det kan jo nesten ikke bli bedre!

1 kommentar:

Kristina sa...

mor di si eplekake e utrulig god=)