Daisypath Anniversary tickers

tirsdag 15. september 2009

To små føtter


Rundt 2. desember blir jeg tante, for første gang, og jeg GLEDER meg masse! Nå holder jeg på å hekle ulltøffler til den lille. Da vi var hjemme i Vesterålen i helga, fikk jeg låne en genial bok med hekle og strikkeoppskrifter av Rita. På mandag sprang jeg til byen for å kjøpe heklenål og garn. Det var ikke lett å velge farge, siden vi ikke vet helt sikkert hvilket kjønn det blir. Bildene lyver litt, fargen er mer blålilla enn det som vises her. Tanken er at jeg skal pynte med en knapp e.l. i "jente-" eller "guttefarge" alt etter som hva det viser seg å være.

Det er lenge siden jeg har heklet og jeg har aldri fulgt noen oppskrift før, så jeg er veldig spent på hvordan dette skal ende. I går kveld heklet jeg den ene sålen, og den andre i kveld. Det gikk jo ganske enkelt og greit, så jeg krysser fingrene.

Det er deilig å holde på med håndarbeid igjen. Da jeg gikk på skole var det ikke spesielt høyt prioritert, ikke i feriene en gang. Nå koser jeg meg med Minor Majority i cd-spilleren, levende lys og te mens jeg hekler. Slikt er ordentlig koselig på en forblåst og regnfull høstdag.

1 kommentar:

Lise sa...

Så flink du e:) kanskje du må lære mæ å hækle også:)