Daisypath Anniversary tickers

mandag 2. november 2009

Berlin 21.-25.10.09

Her kommer en liten bilde- og kommentarserie fra vår fantastiske langweekend i Berlin. Underveis i bloggeprosessen oppdaget jeg at ordforrådet mitt er noe innskrenket, så jeg beklager hvis mine lesere blir irritert over antall ganger jeg gjentar ord som bl.a. "fantastisk" og "utrolig".

Lunsj og kaffepause på flyplassen i Riga.
En fantastisk flyplass btw!

En nydelig statue, som viste seg å være reklame for et hotell i Riga.

Eirik i drosja på tur inn til Berlin. Drosjeturen ble litt vel spennende,
siden vi ikke viste at man måtte betale med cash.

Et fantastisk bakeri, der vi slo i hjel litt tid mens vi ventet på Hans.

Den første tyske ølen som ble konsumert. Nydelig!

Et glass sekt (wannabe champagne) og en bratwurst
KaDeWe. Et mekka av et kjøpesenter!

Hans introduserte oss kjapt for det virkelige Berlin.
Her spiser vi skikkelig tysk bondekost, på ei ordentlig tysk kneipe.

Så en liten tørsteslukker (eller tre...) på stampuben til Hans, Zwibelfish.
En nydelig plass å være, med herlig betjening.

Dagen derpå startet med himmelsk kaffe på Starbucks.
Det er vanskelig å forestille seg at det går ann å være
lykkeligere enn det jeg er her.

Min kjekke forlovede, som bare blir enda kjekkere med
denne koppen i hånden.

Litt sightseeing må man jo gjøre. Denne severdigheten,
Kaiser-Wilhelm-Gedächtnis-Kirche, var strategisk plassert midt i
innkjøpsgaten. Jeg er den lille blå prikken midt i, nederst på bildet.

Her er stua til Hans' tyske bestemor. Eller ikke... Dette er
faktisk ei kneipe! Men både navn og lokasjon forblir en hemmelighet.
Denne lille perlen skal få forbli uberørt av skittne turisthender. ;)

Kjedelig å gå på do? Å neida, ikke når man kan ta
seg en liten trall samtidig!

Trude, her skulle du ha vært! En autentisk 5o-talls
amerikansk diner. Milkshakes, amerikanske hamburgere
og jukeboks (som virket!).

Den tredje dagen tilbakte vi noen herlige timer i Zoo Berlin.
Eirik er en fantastisk kjæreste, som holder ut i flere timer
med en gledeshylende, babypratende og tårevåt meg i fullstendig
fistel. Elefantene var plassert to meter unna inngangen,
og da jeg så elefantungen var jeg i gang...

Da jeg kom ut av toalettet hørte jeg "the beautiful music
of the children of the night". Gjett om jeg fikk fart på føttene.
Det er noe med det nydeligste jeg har sett og hørt.

Jeg er som hypnotisert! ;)


Flodhester er helt fantastiske dyr, og jeg ble ellevill
da jeg fant ut at de lager de samme lydene som dinosaurer!
Benne, du skulle ha vært der. Det var sinnsykt!

Det var første gang jeg så en gorilla på ordentlig.
Et møte som gjorde et veldig sterkt inntrykk.
Jeg får gråten i halsen hver gang jeg ser på bildet av ham.

En nysgjerrig panda!

En ufattelig kosesyk løve.

En hjerteknusende liten pusetatt! Denne panteren er
pappa til to små, minst like hjerteknusende nøster.
Ja, jeg måtte sippe litt da jeg så dem...

Hyl og hvin! En ekte, levende Poison Dart Frog!!!
Lykken var komplett.

Etter den følelsesmessig utmattende opplevelsen var
det godt å sette seg ned innta litt kvalitetsføde; en
doughnut og en karamell-latte macchiato på Dunkin Donuts.

På lørdag var vi klar for litt seriøs sightseeing. Vi hadde brukt
apostlenes hester siden vi gikk ut av drosja i Charlottenburg,
og turnskoene var nesten utslitte, derfor valgte vi en guidet
busstur med Berlin City Tour. Her er vår meget underholdende
og flinke guide avbildet.

Når slike butikkvinduer dukker opp langs innkjøpsgatene
vet man at man er i en storby. Der er jeg avbildet
fremfor vinduet som stiller ut min fremtidige pride & joy.

Vår favoritt Starbucks by night. Sukk...

Siste kvelden feiret vi den flotte ferien med middag m.m.
på en sensasjonell kneipe. Selvsagt måtte vi skåle i ekte tysk
sprudlevann. Siri var litt skeptisk til servitrisens evner og følte
det var best å beskytte brillene. Det var slett ikke nødvendig. Og om
servitrisen ikke hadde nok øvelse i å åpne champagneflasker før,
hadde hun fått mer en nok kompetanse etter denne kvelden.

Underholdningen var førsteklasses! Live musikk ala Da Capo,
og publikum ble invitert til å delta. Dette gledet et
musikk-og-drama-i-bhg-hjerte stort!

Stemningen var upåklagelig! Vi har funnet den ultimate
måten å livne opp en fest på; rytmeinnstrumenter!

En meget lykkelig gjeng, lenge etter stengetid
utenfor Schöneberger Weltlaterne. Berlinturen ga oss
definitivt mersmak, og byen anbefales som reisemål til alle
som vil oppleve alt og mer til.

1 kommentar:

Anna sa...

artig artig, ser ut så dåkk har hatt en fin tur! :)