Daisypath Anniversary tickers

torsdag 8. januar 2009

Nye tilskudd til familien!

Fordi min kjære nekter meg å ha katt (eller andre husdyr) har jeg i alle år søkt trøst i planter. De er jo levende vesner de også. De lager riktig nok ikke lyd og de er ikke spesielt kosne, men de trenger min omsorg like fult. Jeg har etter hvert blitt ganske glad i plantene mine, og det er stor sorg når noen av dem går bort. Dette skjedde med to av dem da vi holdt på å flytte. De døde før vi fikk flyttet dem ned i leiligheten, så det kan ikke være miljøforandringer som er årsaken. Kanskje var de bare ferdige med dette livet?
I tillegg har jeg en veldig syk plante på kjøkkenet. Med den har det skjedd noe muffens! Jeg lurer på om jeg har vannet den dobbelt opp, men er ikke sikker. Det kan i alle fall virke som om røttene er ødelagt. Det er ganske smertefult å se den stå slik den gjør, men jeg har ikke hjerte til å kaste den før den er helt død. Mens vi venter på det uungåelige får den litt ekstra oppmerksomhet og stell. Det er jo det minste jeg kan gjøre for den. Det er jo tross alt "barna" mine.
På grunn av alt dette har det jo blitt et ganske stort tomrom, både i stua og i hjertet mitt, så i dag var jeg på planteshopping. Jeg endte opp med hele TRE nye tilskudd til familien! Jeg er ikke en slik som bare går å plukker med meg hvilken som helst plante, det må være akkurat _den_ planten. Slik var det med alle tre. Den siste var ikke planlagt, men da vi kom inn på Obs stod den der og ropte på meg, og jeg visste at jeg ikke bare kunne gå fra den. Her er bildene av mine nye yndlinger:


Elefantfot! En slik har jeg ønsket meg _lenge_!


Dracena - dette er den som ble kjøpt på Obs.
Den har helt sykt flotte og klare grønnfarger!


Ikke en Yuccapalme... Dama på blomsterbutikken hadde ikke
peil, men den er nok i slekt med Yucca. Det er den
største planten jeg noen gang har kjøpt, men den kostet
bare 155 kr! Et ordentlig røverkjøp altså. ;)

2 kommentarer:

Camilla Simone sa...

Blomster kan være lykke det og sorg når de dør. Jeg har en lei tedens til å la de dø...

Gratulere med nye tilskudd til familien.

Anonym sa...

Ska ta med noen avleggere til deg når vi kjæm t tromsø. De du satte på kjøkkenbenken min. Klem fra sviger (Fra august 20010)