Daisypath Anniversary tickers

tirsdag 16. august 2011

Kattefødsel!

Fredag 12. august fikk jeg være med på noe helt fantastisk! Katten vi er fosterhjem for fikk tre nydelige kattunger.
Fødselen startet litt over kl 17, ti minutter etter at jeg var kommet hjem fra jobb, og varte til ca kl 01 natt til lørdag.
Pusimamma var kjempeflink! Hun har jo litt erfaring, og det vistes. Jeg synes det er helt rørende at denne sky og forsiktige pusia ville ha meg med på dette. Hun ga tydelig uttrykk for at hun ville at jeg skulle sitte inne hos henne, og hun mjauet veldig hvis jeg var nødt til å forlate henne (for å gå på do f.eks.).
En av ungene døde noen minutter etter at den kom til verden. Det var en grusom opplevelse, men jeg skjønner jo at det ikke var noe vi kunne gjøre, og at den mest sannsynlig hadde noe feil med seg.
De tre kattungene er alle pusier, og i følge katteboken jeg har er de i godt hold.
Før, under og etter fødselen har jeg funnet mye viktig og god informasjon fra denne hjemmesiden; Reidun's Cat Site. Nå koser vi oss bare, og nyter roen, for om ca 20 dager kommer småpusiene til å erobre leiligheten vår.

Ingen kommentarer: